恒指PE及息率

恆生指數估值(資料提供:Analystz.HK)

2017年3月2日 星期四

錯誤中學習

今日整理緊自己買賣既準則,希望盡量建立客觀既買賣機制,減少人為犯錯機會。整理過程中翻看一下舊文,搵下靈感,有感學習的最有效方法就是「錯誤中學習」。以下就回顧一下2015曾犯過的錯誤,睇吓自己有無進步過。

總結2014-2015慘痛既教訓:
接飛刀+無限補時+賺息蝕價=蝕到PK。

減少犯錯已經係提高贏面。為免重蹈覆轍,所以利豐、聯想、國泰呢幾隻我暫時係無入貨既。(如果時間回到2015年的我,好大機會入咗呢幾隻)


原文連結: http://psyinvest.blogspot.hk/2015/12/2015.html



1. 跌市過於集中買入

雖然今年大跌市時買入了不少股票,可惜過份集中買入一支,而偏偏那支股票反彈幅度最差。白白錯過其他看中,但最終沒有資金及勇氣買進的股票的可觀升幅。
警惕: 近期又入咗少少賭股,似乎重倉咗少少,應該要用換馬形式一買一賣。

2. 升市沒有增加現金比例

大時代開始後過於樂觀及貪心,雖然未有於高位接貨,但由於在2014年底及2015年頭已增持不少股票,應該趁大時代時適當地增加現金等待機會。
已改善: 雖然而家唔算好高位,不過都PLAN好逐步加多啲CASH 


3. 賺息蝕價陷阱

這兩年有兩支股票掉入了賺息蝕價的陷阱,而兩支的共通點是-業績倒退,貪高息率而買入是要付代價的。更慘的是兩支股票都開始減派息,蝕息蝕價!
已改善: 終於無再賺息蝕價...買賣時睇息率亦睇輕咗 

4. 溝貨太密

太心急,越跌越買,結果子彈減得太快,鎖死資金又未能有效減低買入成本。
已改善: 無再溝貨啦,仲學識咗止蝕,收返資金再等機會 

5. 勇於接飛刀

股價急跌不等如便宜,接飛刀後一手是血,幸好尚不算致命,當買個教訓吧。
已改善: 無接飛刀摸底啦,而家會等價格回升再追入 (待實證賺唔賺到錢) 

6. MPF收費太高

未有好好管理自己的MPF,3-4%的管理費居然可以完完全全地蠶食了所有升幅,未來繼續留意低收費的基金,將自己的錢管理好。
已改善: 已經轉晒去低收費基金 

7. 太心急買貨

見個股跌5-10%就急不及待入市,誰不知到超級大跌市時,投資氣氛極差,連股價超硬的優質股都非理性下跌,望著低殘的價錢只能嘆息。
警惕: 近排都手痕咗...要提提自己增加現金!!! 

8. 因小失大

(a) 為了慳手續費,一次過買入太多股數,浪費子彈。
(b) 為了慳一兩個價位,錯過買入機會。
改善一半: (a)而家每次買賣最多約佔倉位10%,唔錯  (b) 呢個未完全改到,有時都係師奶仔心態,為一兩個價位搞到成交唔到 

34 則留言:

  1. 這些問題也很常見,我都中好多,總係要錯過先識反省

    回覆刪除
  2. 能自我檢討的人肯定會有進步, 祝醉心兄愈來愈得心應手 :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果今年保持正數都好開心了 XD

      刪除
  3. 我犯第2剛相反,過早沽貨,賺少很多,現金偏高,眼見大市續升而無貨。第3則常犯,股票如是,人仔存款都是貪息高中伏。第7也剛反,太貪心想跌深些才入貨,走失兩次机會(英國脫歐、特朗普當選)。

    回覆刪除
    回覆
    1. 第2同第7 兩面睇都係會中招,我都摸索緊,初步覺得可以先計劃不同市況的資金分配,然後再按市況每月調整資金比例,今年嘗試緊呢個做法work唔work。

      第3點則多謝Billy兄分享,如果我買外幣都會多加留意。

      刪除
  4. 醉心兄,我不是搗蛋和你唱對台,而真是我的經歷!

    回覆刪除
    回覆
    1. 周圍睇唔少Blogger,有無心討論唔難分辨。

      Billy兄用心留言,我當然歡迎。大家多多交流買賣股票心得。我都諗緊學其他Blogger咁開個倉每月Update戰績,不過我個「迷你倉」拎出嚟可能會有啲失禮 :)

      P.S. 我而家現金得30%左右,計劃想減低少少。Billy兄現金多,吸返啲貨無壞。

      刪除
  5. 決策果下還是適宜交給程式決定,雖然未必很科學,也未必比人腦聰明,但可以減少很多內心掙扎。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝池兄建議,我無乜數學同電腦底,要自動化件事都好有難度,不過呢個係我未來目標! 而家周圍向大家偷師 XD

      刪除
  6. 多謝醉心兄的經驗分享。

    回覆刪除
  7. 我想買通常就市價,唔會排價.
    不過我好少沽, 皆因以前只集中一支股票...

    回覆刪除
    回覆
    1. 排價通常係雞仔注先會做 XD 希望將來我可以大手不問價咁入貨...

      70後兄一注獨贏唔簡單...要有勇有謀..令我好妒忌

      刪除
  8. 相信任何人都至少做過幾項類似既錯誤. 個人覺得冇問題, 不能事事從結果証明自己決定是對是錯的. 因股市難測.

    應從宏觀去看, 即使間唔中有一些錯誤, 只要全盤策略大方向冇錯, on average, 回報不錯已可以了.

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意Joseph兄講股市難測..有唔少運氣成份

      唔需要追求100%對,只要減少犯錯就夠,向呢個方向努力摸索!

      刪除
  9. 睇完醉心兄篇文我就知原來我投資路上並不孤單:P
    共勉之齊齊MIT 甩惡習!! :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 環顧四周既Blogger就知有好多「同路人」 XD 要搵到Work既方法唔容易呢 T.T

      刪除
  10. 很好的檢討,這些失誤很多我也犯過,哈哈

    回覆刪除
    回覆
    1. T.T 原來大家都交過學費。我要盡快脫離交學費既行列 !!

      刪除
  11. 醉心兄, 謝謝你分享你的經歷, 這個自省的過程會令自己更加成長。我也要跟你多學習。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝二當家兄! 中學時老師教過要吾日三省吾身,終身受用。

      Blogger有太多成功例子,好易掛住GOGOGO衝昏頭腦,我唔怕醜揭下自己瘡疤唱下反調啫

      刪除
  12. 買賣應無定理, 只能因勢利導, 個人愚見而已, 哈哈:D

    回覆刪除
    回覆
    1. 塘兄, 其實唔係我地買股票, 而係設法讓股票將我地放在最有利位置, 「你玩股, 股玩你」, 小弟之愚見也 XD

      刪除
    2. 即係亂咁嚟+運氣先係王道? XD

      睇人PK最開心....估唔到呢個POST吸引咗咁多花生友留言, 哈哈

      刪除
  13. 曾經試過定左股價由高位跌3成先買,再跌3成溝貨,以為實冇死,結果一係冇機會買,一買就係股災,死得仲甘。

    回覆刪除
    回覆
    1. 買賣時機真係好難掌握... 如果按市況不斷調整買賣策略會否有幫助?

      刪除
  14. 有時錯就少不免,只能夠盡量錯少d。但老實講,有時事後先知岩定錯。

    回覆刪除
  15. 所寫的基本上全部經歷過,個別更重複經歷。 阿q精神的毒素,令我從失敗后勇於嘗試不同的操作方法。 跌市入貨是大原則,但是跌幾多,入什麼貨,去到什麼位置局部減持才是最重要學的心理戰。

    回覆刪除
    回覆
    1. 期待喜爸爸BLOG文分享下經驗,互相學習

      刪除
  16. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  17. 未知筆者組合

    我說埋筆者第9個錯誤

    9。攻守比例失衡

    這數年體會都是打個和 今年增加防守比例 攻擊更慣重
    攻守比例由以前55轉去28

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔太明白Nelson兄意思,組合攻守確是出現問題,心態上只顧攻,沒有守。沒有執行止蝕就是忽視防守,是貪心希望扳平的惡果,結果越輸越多,泥足深陷。

      刪除