恒指PE及息率

恆生指數估值(資料提供:Analystz.HK)

2017年1月20日 星期五

小學雞MPF Rebalancing策略



呢篇文係小學雞程度用MPF做Rebalancing,而且只是初步實驗階段,成效有待驗證。制定此策略的目標很簡單,就係打敗2009-2015的基準回報率,6年 = 0%。睇返Statement,過往供咗六年都係得個吉真係好無奈,加上而家人工多咗,MPF越嚟越大舊錢,決定要改改個操作,為退休生活打好基礎。

基準: 2009-2015,6年分散投資於國際股票、亞太股票、中國及香港股票等,期間沒有做任何轉換,每月新供款全數供入各基金,最後得出 0%回報成績,「成功保本」。

目標: 2016-2022,用以下Rebalancing策略,錄得正回報,並跑贏恒指。


為咗爭取比以上基準線更高的回報,上一年開始重整自己的MPF,做咗頭兩步。今年為咗寫呢篇文又再進一步,做埋第三步。


第一步 - 化繁為簡
將M記的MPF簡單配置到兩種基金-保守基金及恒指基金,原因很簡單,一個高風險,一個低風險,兩款基金的收費亦是近似的選擇中最平。下面個表係M記的基金開支及回報等資料,持續成本係講緊$1,000入面M記抽水的數目。恒指基金因為係近兩三年推出,所以未有五年期資料。由其他股票基金轉去恒指基金,開支係肯定幫我慳咗1%,而如果買其他基金我就要博佢個回報可以比恒指基金 >1%以上先開始跑贏,博唔博你自己諗。我就唔博喇,食咗1%先算。




因為想化繁為簡,所以暫時唔考慮揀多幾款基金分散風險,但將來供款多咗應該會再逐步加其他地區的股票基金或債券基金。簡化做兩款基金的另外一個好處係方便我練習做「資產Rebalancing」既動作,詳情可參考其他Blog友高手的分享。

現階段嚟講,恒指基金本身已經幫手分散咗風險,而保守基金更加百份百保本。簡單嚟講,我係咁睇:

恒指基金 = 渣港股
保守基金 = 渣現金

2016年已完成將過往供款及新供款全數轉到以上兩隻基金。不過有樣嘢都幾討厭又礙眼,就係每隻舊基金入面都淨返啲零頭喺入面,如果有朋友知道點樣可以一個幾毫都轉走埋的話不妨分享一下...

第二步 - Rebalancing
按恒指高低做Rebalancing,調整恒指基金與保守基金的比例。大致上都係憑「感覺」行事,高位就將恒指基金轉到保守基金;低位則相反。高低位的定義則是一味靠估,有點不太科學,哈哈。上年大概遊走於7:3至6:4的比例之間。

1/4/2016 - 31/12/2016 錄得5.3%回報,都係跑輸俾恒指,不過起碼好過食白果。不過時間太短,不能作準,希望幾年後會有好成績。

第三步 - 2017 Rebalancing改善方案
由於憑「感覺」調配資金心裡有點不踏實,亦經常會產生猶疑,所以今年希望定出較「客觀」的標準去操作。(投資紀律是很多成功投資者的特質之一啊!)

因為我不太懂得複雜的分析方法,所以用了比較「小學雞」的統計去量度。一開始時隨便在aastock / etnet開個三年圖,然後「估」平均點在那裡,Upper / Lower Quartile又在那裡,估出來的數字分別是23,500 / 22,000 / 20,500,高點和低點就查了是28588和18278。後來想了想又似乎太懶...靠估如果寫篇Blog文也有點不好意思,於是就花了點時間認真查一下恒指的歷史數據再用Excel的算式計算了一下比較準確的數字。(這也是寫Blog的好處吧 XD 因為要對自己及讀者負責)

計完之後發覺同自己估既數字好接近,哈哈,有時靠估都錯唔晒。

統計結果如下: (三年)
Ratio
HSIndex
Stocks %
Cash %
x1.2
34305
0
100%
Max
28588
15%
85%
75%
23991
35%
65%
Median / Mean
22910-22989
50%
50%
25%
21831
65%
35%
Min
18278
85%
15%
x0.8
14622
100%
0%

舉例說明,如恒指由現時23,000點升至24,000點附近,即75%的Upper Quartile水平,應該按紀律將部份資金由恒指基金轉到保守基金,調整至35%: 65%。

Ratio: 恒指高低水平
x1.2 係最高點再乘1.2倍,個人認為屬瘋牛水平
75% / 25% 分別是Upper / Lower Quartile
Median / Mean 兩個好接近,索性兩個放晒喺度,當係個Range參考
x0.8 係最低點乘0.8倍,個人認為係市場極度悲觀先會出現

HSIndex: 恒指點數 (收市計)

Stock %: 資金投入比例 (恒指基金)
可按個人喜好及風險承受程度調整

Cash %: 資金投入比例 (保守基金)
可按個人喜好及風險承受程度調整


點解用三年計?
個人喜好。不長不短啱啱好。亦有人話三至四年係一個Cycle。

2017年我自己投入股票既資金都會參考上表去買賣,年尾再檢視一下成果如何。


Limitation:
單純以點數看恒指高低可能忽視了恒指的PE,因為隨著經濟環境及公司營利能力的變化,今日的30,000點是高位,但明日的30,000點可能是低位。所以以點數計數時,有需要定期 (半年 / 一年) 檢視數字是否仍然適用。


資料參考:
MPF比較平台
恒指歷史數據
吸收from其他Blog友 (搵唔返有關文章Link)

23/1/2017 更新資料參考
股票+股票 VS 股票+現金 (池兄)
半桶水資產配置 (半桶水爸爸)

6 則留言:

  1. 完全唔係小學雞啦,醉心兄真謙虛

    有無考慮過以債券基金或貨幣基金取代保守基金?

    回覆刪除
    回覆
    1. 債券基金無乜認識,遲啲研究下。貨幣基金MPF似乎暫時未有

      刪除
  2. 我都好似你咁諗,
    恒指基金 = 渣港股
    保守基金 = 渣現金
    所以我當保本基金係備用現金既後備

    回覆刪除
  3. 張圖大過界啦, 醉心兄或者要搞搞個Setting, 呵呵:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘗試過....縮細又太細,放大又太大,REBALANCE唔到! 大家包容下,睇到就算啦 :P

      刪除