恒指PE及息率

恆生指數估值(資料提供:Analystz.HK)

2016年6月20日 星期一

半杯水 (下)

續半杯水 (上),媽,我好亂啊!20,000點究竟是阻力位還是支持位?

話過會用心理學分析下,呢度就分享下三個有關的心理學現象,呃下LIKE。名詞我慣用英文,請以英文版為準…輔以中文版供各位參考: 

1. 錨定效應 Anchoring

話說早幾天Haagen-Dazs有抽獎活動,有機會得到免費雪條和買一送一的coupon。第一天,中了買一送一coupon。哇!$29.9兩支喎,搶啦!立即到便利店入手了兩條,開心到暈!第二天,又中了N張買一送一coupon和免費coupon。唉,早知唔用買一送一啦,蠢到無朋友。

嗯…Haagen-Dazs買一送一喎,我覺得麻麻地啦,唔係太吸引,你買埋我嗰份。去到便利店換雪條時真係嚇親,每次都見到有人兩支、四支、六支、八支咁買!好辛苦行幾間先換到一支既買剩蔗!

成日話女人善變,原來自己都係咁,短短一天看法已經180度改變。

2. 選擇性失明 Confirmation Bias

近年好多人和傳媒經常會話樓價貴,好難買樓,然後搵出一大堆證據去話俾大家知樓價有幾貴,樓價好快會大跌,例如:<供樓負擔全球最高><香港私樓供應創紀錄達9.2萬伙><若加息樓價隨時跌1/3><負資產爆升14倍>

有趣的是,由2008年到現在只有越來越貴,但仍然有好多人有財力同有意欲真金白銀拎出嚟買樓。新盤「山卡啦囍逸」、「攞你命King's Key 120 Park YOHO Venezia」又熱銷,真係R晒頭。

3. 迷信權威 / 明星效應 Obedience to Authority

人人都會刷牙,點解牙膏要搵「專業牙醫」賣廣告呢?牙醫喎,專業嘛,梗係識關於「牙」既嘢啦。超過八成牙醫推薦喎,一定係好嘢啦。如果個牙醫係明星牙醫就更加深信不疑,買返幾箱放屋企啦。

我就未試過睇牙時牙醫用牙膏幫我刷牙啦,如果有同埋係靚女牙醫唔該介紹俾我。

更不幸的是,牙醫不一定有醫德,也不一定是真正「有牌」。賣廣告話係真心推薦?為興趣?做義工?。信唔信,自己諗啦。


心理學小知識分享完,回正題。以下故事純屬虛構,如有雷同,實屬巧合。


20,000點是高是低?(A君版本)

1. 之前24,000入唔少啦,坐緊艇,唔緊要,仲抵咗,一於溝下貨先……

2. 嗱,都話抵啦,話咁快企穩20,000點樓上,Donald Trump選總統搞好經濟,英國話脫歐都跌唔穿啦,使乜驚呀。

3. 連XX大師同YY大行都睇好,仲有ZZ Blogger話入咗貨,肯定好快爆升,即刻再追貨先。


20,000點是高是低?(B君版本)

1. N年前15,000點至近期20,000點都有買少少,唔係特別平啫,等再低位點先買啦。

2. 嗱,唔上唔落呀,睇圖仲一浪低於一浪,貼住20,000點唔上唔落,無力再升啦。美國又大選,英國又脫歐,好快煲鑊金!

3. AA大師同BB大行都睇淡,仲有CC Blogger都話要小心點,留多少少現金,都係小心駛得萬年船,機會時時有。


<加料>

咁啱搵到篇心理學crossover投資既文章,有興趣可以click入去睇睇。Surprised Again? The Anchoring Bias of Investors

11 則留言:

  1. 謝謝醉心兄的學術性分享=D 我覺得很多人在做重大决定時,都好似有天使與魔鬼在糾纏中。

    但可惜的是,人們往往在事後,才知道誰是真正的天使、誰是真正的魔鬼=)

    回覆刪除
    回覆
    1. 最後發現原來天使與魔鬼係同體, 哈哈

      刪除
  2. 人類貪小便宜同埋恐懼未知的事物, 會出現很多不能用合理解釋到的行為吧

    回覆刪除
    回覆
    1. 塘兄不就已經解釋了不合理的合理嗎 :P

      刪除
  3. 好文。睇心理學還是應該睇醉心兄這種正宗的,池某那些偽投資心理學嘟係寫少啲好。

    回覆刪除
    回覆
    1. 池兄太過獎了吧, 坊間大把心理學課程同書籍供大家學習, 我只係綜合一下, 再拋拋書包, 呃LIKE而已, 哪有分什麼正不正宗的, 哈哈

      刪除
  4. 噢, 幾個簡單例子, 說明不同投資人的心理. 利害!

    回覆刪除
    回覆
    1. 咪又係三覆被ZzzZzz,好多大師都有提過類似概念,難得大家唔嫌棄,謝謝收看。

      刪除
  5. 這邊剛剛add了你的Blogspot進這邊的網站連結不知道你會不會介意?謝謝!
    理性解決一切,但是這個好像很難達到??(望向查理蒙格~

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然不介意,謝謝你喜歡我的Blog。

      理性解決一切看似理所當然,事實上電腦已在多方面超越人類。但沒有感情就是機械人,不是人了。

      刪除
    2. 我也加入了你的Blog,加油! 期待你的分享

      刪除